Om HjemJobbHjem-billetten

Ansatte i en HjemJobbhjem-bedrift kan kjøpe en månedsbillett for buss og tog i Rogaland til 500 kroner. Billetten inkluderer også Vassøy-fergen og hurtigbåtene til Byøyene og Hommersåk. Billetten kan også brukes utenom arbeidstid, hver dag, døgnet rundt. 

HjemJobbHjem-billetten er personlig og kan derfor ikke deles med andre. Egne barn eller annet reisefølge har ikke mulighet til å benytte HjemJobbHjem-billetten.

Billetten er gyldig i 30 dager fra kjøpsdato. Det er ingen bindingstid eller automatisk gjenkjøp av billett. Når en 30-dagers periode er avsluttet, velger du selv om du vil kjøpe en ny billett som varer i 30 nye dager. 

Slik kommer du i gang

 

1. LAST NED APPEN KOLUMBUS BILLETT

Hvis du ikke allerede har appen "Kolumbus Billett", må du laste den ned i App Store, Google Play eller Windows Store.

 

2. LOGG INN ELLER REGISTRER DEG

Logg inn eller registrer deg med telefonnummeret ditt. Du vil motta en engangskode på SMS. Lag så et nytt passord i appen. 

 

3. LEGG INN BETALINGSINFORMASJON

Trykk på innstillinger i menyen. Velg om du vil betale med kort eller mobilkonto. Vi anbefaler at du bruker kortbetaling. Betalingsinformasjonen vil bli lagret på en sikkert måte hos Nets, ikke i appen eller hos Kolumbus. Du trenger bare gjøre dette én gang.

 

4. RESTART APPEN

For at du skal få opp HjemJobbHjem-billetten, må du starte Kolumbus Billett på nytt.

iPhone

  • Trykk raskt to ganger på hjem-knappen nederst på telefonen, slik at du kan bla mellom de åpne appene du har.
  • Sveip opp med en finger på Kolumbus billett-app. 

Android

  • Trykk en gang på app-oversikten til venstre helt nede på telefonen.
  • Trykk på krysset på appen.

Windows Phone

  • Hold inne tilbake-tasten og sveip appen nedover.

 

5. KJØP BILLETTEN

Trykk på «Kampanjebilletter» i menyen og velg HjemJobbHjem-billetten. Nå kan du betale for billetten. Billetten varer i 30 dager. Når denne perioden er avsluttet, velger du selv om du vil kjøpe ny billett.

 

6. BRUK BILLETTEN

Billetten finner du under «Mine billetter» i menyen. Billetten må vises til sjåføren eller konduktøren når du går om bord.

 

7. PLANLEGG REISEN

Gå inn på reiseplanleggeren til Google og velg kollektivtransport som reisemåte for å se hvilke alternativer du har fra der du er, til dit du skal. 

Trenger du mer hjelp?

Finner du ikke HjemJobbHjem-billetten i appen selv om du har logget inn?

Henvend deg til kontaktperson i din bedrift eller en kollage som allerede har lastet ned billetten?
Har du har restartet appen, og menypunktet «Kampanjebilletter» er synlig, men du finner likevel ikke HjemJobbHjem-billetten? Da kan dette være årsaken:
  • Vi har fått et annet telefonnumer av din bedrift enn det du har registrert i billett-appen. Dette må du sjekke med kontaktpersonen i bedriften din. Vi har registrert det telefonnummeret som du mottok en SMS på. 
  • Dersom du ikke har fått SMS, må du ta kontakt med den personen i bedriften din som er HjemJobbHjem-kontaktperson.
  • Skal du bruke en annen telefon enn den du fikk SMS på? Da må du henvende deg til kontaktperson for HjemJobbHjem i din bedrift.
I enkelte tilfeller kan det ta noen timer før menypunktet "Kampanjebilletter" dukker opp.
Hvis ingenting av dette hjelper, ta kontakt med kundeservice.